سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال در یکی از کتاب هایش چنین نازل کرده است : «بنده ام ! به حقّ خودم سوگند که من دوستدارت هستم . پس به حقّ خودم بر تو، سوگندت می دهم که مرا دوست بدار» . [إرشاد القلوب]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

خانواده می تواند درراهنمایی وهدایت جوانان ونوجوانان  ودر فعالیت های فراغتی نقش بسیار مهمی راایفا کند به طوری که باتوجه به وضع اقتصادی وفرهنگی جامعه می توانند امکانات لازم برای قسمتی ازفعالیت های اوقات فراغت فرزندان رافراهم آورد

اما به دلیل تغییراتی که درنیازهای فرزندان به وجود آمده است وهمچنین مشکلات اقتصادی، والدین دراین امردچارمشکل شده اند بنابراین می بینیم که بیشتر اوقات تابستان بارها شدن فرزندان ازدایره نظارت ومدیریت،خانواده صرفا برخی ازسرگرمی های غیرفعال وبرنامه ریزی برای رفع نیارهای فیزیولوژیک فرزندان را انجام میدهد.

بیشتر مردم ازاوقات فراغت برداشت صحیحی ندارند ومعمولا فرزندان خودرا به به حال خود واگذاشته می شوند.والدینی که به اوقات فراغت فرزندان خود بها می دهند وبه تفریحات سالم می پردازند درواقع به طورغیرمستقیم به فرزندان خود آموزش می دهند که همه زندگی کارنیست...

شناختی که پدر ومادر ازویژگی های شخصیتی، استعداد ،خواسته ها ونقاط ضعف فرزندان دارند می توانندآنها ار به عنوان یک مرجع صالح برای کمک به گذران اوقات فراغت فرزندانشان مطرح سازند.

امروزه نقش صحیح گذراندن اوقات فراغت درجبران کمبود های عاطفی وروانی جلوگیری ازبزهکاری ونیزتاثیر مناسب آن برافزایش تحرک اجتماعی به عنوان یک حقیقت مورد تاییداست.

این حق کودک است که والدینی آگاه ومسلط به مهارت های فرزندپروری داشته باشدتا بتواند به انسانی شاد وموفق تبدیل گردد.این حق راازکودکانمان نگیریم

بهرامی کارشناس ومشاوره خانواده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/27:: 4:3 عصر     |     () نظر

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، گفت: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است.

حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی وردنجانی درگفت وگو با خبرنگارفارس در شهرکرد ضمن تشریح اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که در طول سال نصیب انسان‌های مؤمن می‌شود و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، شب‌های قدر است.

وی با اشاره به آیه «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، عنوان کرد: فضیلت شب قدر از هزار شب بالاتر است و همچنین در این شب انسان می‌تواند با دعا و مناجات با خداوند سبحان، در تعیین مقدرات یک‌سال خود دخیل باشد.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: انسان در این شب‌های قدر با نیت پاک خدای سبحان را صدا بزند و در لحظه‌های قرآن به سر خواسته‌های شرعی خود را از خداوند متعال طلب کند و همچنین به خاطر توفیق شرکت در مجالس شب‌های قدر سجده شکر به‌جا آورد.

کاظمی با بیان اعمال مستحب شب‌های قدر، افزود: غسل کردن، خواندن نمازهای که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر از جمله اعمالی است که در این شب‌ها به انجام آن سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، خاطرنشان کرد: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است، شخصیتی که در خانه خدا به‌دنیا آمد و همچنین در خانه خدا ضربت به فرق مبارکش اصابت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی توجه به فقرا در این شب‌ها و ایام ماه مبارک رمضان را یکی از بهترینتوشه‌ها برای آخرت عنوان کرد و افزود: مبادا ما سیر و در آسایش زندگی کنیم ولی در نزدیکی ما افرادی گرسنه و دردمند باشند.

کاظمی ادامه داد: در شب‌های قدر با خدای عزیز عهد ببندیم که توفیق اعمال صالح به ما عنایت کند و همچنین در این شب‌ها به یاد گذشتگان، شهدا و کسانی که بر گردن ما حق دارند باشیم تا هنگامی که ما نیز از این دنیای فانی وداع کردیم آن‌ها نیز به یاد ما باشند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در این شب‌ها از خداوند طلب رحمت و مغفرت کنیم، افزود: از جمله مهم‌ترین دعاها در شب‌های قدر فرج امام زمان(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، عاقبت به خیری مردم به خصوص جوانان، شفای بیماران، نابودی کفر و ظالمان است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/24:: 5:21 عصر     |     () نظر

مسابقات والیبال خواهران،جام رمضان با شرکت 30 ورزشکاربه مدت سه روز درسالن سپاه شهروردنجان برگزارشد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:خانم جعفری گفت،دراین مسابقات تیم شهدای گمنام مقام اول تیم ابرارمقام دوم وتیم الکوثربه مقام سوم دست پیدا کردند.

همچنین اضافه می شود جام قهرمانی به تیم شهدای گمنان اهدا شدو هدایایی به همه شرکت کنندگان دراین مسابقات اهدا شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/22:: 4:34 صبح     |     () نظر

والدین ازوعده ووعید دادن به فرزندان خود به چنددلیل استفاده می کنند:برای رشوه دادن به فرزند جهت انجام  کاری که خوشان می خواهند،اجتناب ازبرخورد های احتمالی با فرزنداشان ،ناامید نکردن فرزند وایجاد امید دراو.

ولی بچه ها وقتی نوبت به قول می رسد بسیارسمج می شوند وشکستن قول وعهدتان باآنها درواقع اعتماداو به شما رااز بین می برد.دراینجا به چند قول و وعده وعید که معمولا والدین می دهند و(آنهارامی شکنند) اشاره می کنیم وتوصیه های برای والدین می اوریم.

1_قول می دهم درد نداشته باشد!!!!

بایدبدانید که درد یک امردرونی است پس وقتی بانداژشمارابرمی دارند زیادبرایتان مهم نیست، ولی فرزندتان حس دیگری دراد یه جای آنکه قول دهید که اصلادرد ندارد بگویید:ممکن است کمی درد داشته باشد ولی خیلی زود تمام می شود.

2_قول می دهم قبل ازاین که خوابت ببره بیام خونه!!!!

درمورد موقعیت ها وشریطی که خارج ارکنترل شما هستند مانند ترافیک وجلسات دقیقه نودی مراقب باشید بجای ان بگویید: قول می دهم تمام تلاشمو بکنم وقبل ازاین که بخوابی خونه باشم.

3_قول می دهم هفته دیگه ببرمت پارک با دوستت بازی کنی ولی نه امروز!!

بچه ها همیشه جزئیات را به یاد دارند اگربگویید هفته دیگر یادشان می ماند سعی کنید گزینه واقع گرایانه تری بدهید مثلا بگویید:بذاربا مامان دوستت حرف بزنم وقراربذاریم بریم پارک

4_قول می دهم اگه اتاقتو مرتب کنی ببرمت بیرون بستنی بخرم برات!!!!

رشوه دادن به فرزندتان به اوخودکفایی رایاد نمی دهد قول دادن ورشوه دادن ارفراموش کنید ودرعوض به اوکمک کنید عواقب موضوع را درک کند مثلا چنین چیزی بگویید: اسباب بازی هاتو جمع کن تا کسی روشون نیفته خراب بشن.

5_قول می دهم اگه مشقاتو انجام بدی باهوش ترین بچه کلاس بشی!!

به اوکمک کنید تا ارزش یادگیری را بفهمد نه اینکه تمرکز اورا به سمت بهترین بودن جلب کنید بهتراست بگویید: انجام دادن تکلیف شب باعث میشه رشد کنی وچیزهای زیادی یاد بگیری.

6_قول میدم که فرداروزبهتری باشه!!!

والدین می خواهند همه چیزرا برای فرزندشان بهتر کنندولی گاهی آنچه بیش ازهمه به آن نیاز دارنداین است احساساتشان درک وپذیرفته شود.جمله بهتر این است :به نظرمی رسه که امروزروزسختی برات بوده.

7_قول می دهم که دفعه دیگه برای تولدت بریم مسافرت!!!

فرزندتان ناامیدانه چیزخاص وویژه ای ازشما می خواهد وشما ناامیدانه می خواهید آن رابه اوبدهید ولی چیزهای بزرگ وگرانی مانند سفرنیازبه پول وبرنامه ریزی داردفرزندتان رادربرنامه ریزی ها دخالت دهیدتا بهتر وسعت آن را درک کند مثلا بهتراست بگویید: تواین مسافرت بهمون خیلی خوش بگذره  پس بذاربراش پول پس اندازکنیم.

بهرامی کارشناس ومشاوره خانواده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/19:: 12:36 عصر     |     () نظر
این جوان خوش ذوق از جوانان پرتلاش وردنجان است که در کنار صنعت جوشکاری که شغل اصلی اوست کار کتابت قرآن را نیز با جدیت انجام می‌دهد.

قاسم مولوی وردنجانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: کتابت قرآن‌ کریم را از سال‌های قبل آغاز کرده‌ام و اکنون در ماه مبارک رمضان این کار را با جدیت بیش‌تری ادامه می‌دهم.

وی هدف از کتابت قرآن‌ کریم را باقیات و صالحات برای پدر مرحومش عنوان کرد و افزود: هرچه انسان با قرآن انس و الفت پیدا کند در سخت‌ترین شغل‌ها هم می‌تواند موفق باشد.

گفتنی است؛ این جوان خوش ذوق از جوانان پرتلاش وردنجان است که در کنار صنعت جوشکاری که شغل اصلی اوست کار کتابت قرآن را نیز با جدیت انجام می‌دهد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/18:: 1:52 عصر     |     () نظر

ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات ازهمه عزیزان خاطرهایی ازدوران اسارت درماه مبارک رمضان جهت زنده نگهداشن یاد وخاطره  هشت سال دفاع مقدس بیان می کنم.

با توجه به گذرانیدن بیش از هشت سال دردست بعثیان عراقی وشکنجه آن ازخدا بی خبران درماه های رمضان حتی بچه ها که روزه هم  میگرفتند دست ازضرب وشتم برنمیداشتند اولا درماه رمضان شام وسحری بچه ها هرکدام بیش از8 هاشق برنج بیشترنمیدادند.وساعت 3 ونیم عصر غذرا توزیع می کردند.ما آن غذارا ذدرسطل پلاستیکی با چند تا پتو پاره دورش می پیچیدیم تا موقع افطار وموقع افطار 4قاشق برای افطارو4قاشق هم برای سحربرمی داشتیم .

یک روزموقع افطار که بچه ها داشتند با کمترین غذاافطارمی کردندیک دفعه دراسایشگاه بازشد ویک یک لشگر ریختند داخل وشروع به ضرب وشتم بچه ها کردند وفقط این رامی توانم بگویم که افطار بجه ها آن شب فقط خون گردیدو همه بچه ها به وسیله خون افطارکردندومی گفتند که شما برای امام خمینی(ره)روزه می گیرید.

تازه دردوران اسارت این اواخربود که چند نفررا ازاسایشگاه که خیلی معذرت می خواهم همان گاودانی خودمان بود بیرون می برند واگرسرت رابلند می کردی وبه اسمان نگاه می کردی با باتون وشلاق وجنان برروی سرت  واردمی کردند ودست وپای طرف را می گرفتند  ودراسایشگاه می انداختند. این هم قابل یاداوری است که درکل دوران اسارت گوشت کرم افتاده ودرکل موادغذایی همه حشرات داخل افطاری وغذا به وفوربود.

ضمن معذرت خواهی ازهمه عزیزان ارزوی توفیق قبولی طاعات وعبادات شمارا از خداوند متعال خواهانیم  ویک تصویر ازسربازان بعثی که درحال شکنجه که درموصل یک وهمان تونل وحشت می باشد ویک تصویر اراین حقیر بازمانده غافله شهدا برای شما مردم محترم ارسال می کنم

با تشکراز مدیریت وخبرنگاران زنگ خبروردنجان سید جواد حسینی وردنجان

التماس دعا



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/13:: 2:29 عصر     |     () نظر

سید عابدین موسوی "، روحانی وردنجانی مرد دین و اقتصاد است که فعل خواستن را به خوبی صرف کرده است .

  به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:سید عابدین موسوی وردنجانی از اتاقهای بدون استفاده در کنار حیات خانه اش ، برای تولید و پرورش بلدرچین استفاده کرده است . او کارش را با چند بلدرچین تخم گذار آغاز کرد و حالا برای خودش تولید کننده شده است و سه هزار بلدرچین دارد .

آقای موسوی هم اکنون روزانه 150بسته تخم بلدرچین روانه بازار مصرف می کند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/12:: 8:57 صبح     |     () نظر

مردم شهیدپرور وولایتمدار وخونگرم شهروردنجان درتمامی مقاطع دوران دارای ویژگی های برتر وناب وپسندیده بوده اند که جای دارد علاوه برتحکیم وتقویت آن موردتقدیروتمجید قرارگیرند.

درپی مراسمات ارتحال اهالی این شهربحمدالله یکی ازصفات پسندیه وحسنه مردم شهروردنجان رادراین عرصه که بالغ برتمامی کرامات مردم این شهرمی باشدشاهد بوده ایم که قطعا این حضوروهمدلی تاثیربسزایی درکاهش آلام فقدان هرعزیزی ازخانواده دارد ونشان گر برتری فرهنگ این شهرمتمدن وبا قدمت می باشد.

این حقیرلازم می دانم ازتمامی اقشارمردم فهیم وشریف وردنجان جهت ابراز لطف وهمدردی وهمراهی خودردمراسم مادرشهید محمدیوسفی تقدیروتشکرنمایم. بی گمان این مهم نشات گرفته ازفرهنگ  اصیل وبکر مردم عزیز شهروردنجان وهمچنین بیانگر توجه واهتمام بیش ازپیش به فرهنگ شهادت وخانواده شهدا می باشد.

همچنین اراهالی ونمازگزاران عزیز مسجد امام حسن مجتبی(ع)تشکرویزه دارم وامیدوارم بتوانم وظیفه جبران این اظهارلطف ومحبت را درعرصه های مختلف ومراتب دینی ومعنوی به خوبی عمل نمایم.

طلبه حقیرصادق محمد یوسفی امام جماعت مسجد امام حسن(ع)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/12:: 8:48 صبح     |     () نظر

مادرشهید حسین محمدیوسفی آسمانی شد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:پیکراین مادرشهید پس ازاقامه نمازمیت درقطعه ایثارگران وردنجان به خاک سپرده شد.

شهیدحسین محمدیوسفی درعملیات کربلای 5به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

قسمتی ازوصیت شهیدحسن محمدیوسفی:

من احتیاج به پول و مادیات ندارم وهمه را درراه خداو فقراصرف می کنم.وبرای رضای خداجان خودم رااز دست می دهم تا اسلام پا برجا بماند و بالاخره به آرزوی خودش که شهادت بود رسید و شربت شیربن را نوشید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/9:: 12:44 عصر     |     () نظر

برداشت گل محمدی از مزارع شهر وردنجان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان: مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : بیش از 45 هکتار از اراضی شهر وردنجان به کشت گیاه گل محمدی اختصاص داده شده و این گیاه دارای ارزش درمانی بالایی است.

ذبیح‎الله قریب افزود : تحقیقات کارشناسان نشان می دهد عصاره و اسانس گرفته شده از گل های محمدی تولید شده درشهر وردنجان از کیفیتی به مراتب بالاتر از گلهای کاشان برخوردار است

دانلود 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/3/9:: 12:39 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >