سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

حاج قربانعلی مولوی پدرشهید غلامعلی مولوی میهمان فرزند شهیدش شد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان :آیین تشییع وخاکسپاری این مرحوم باحضور مردم وردنجان برگزار ودرقطعه ایثارگران به خاک سپرده شد.

نام :غلامعلی

نام خانوادگی:مولوی

نام پدر:قربانعلی

تاریخ تولد:1348/02/02

تاریخ شهادت:1365/10/22

منطقه شهادت:شلمچه

نام عملیات:کربلای 5

متن وصیت:

حمد و سپاس بیکران خدای جهانیان را که به ما توفیق بندگی عنایتفرمود و به ما آگاهی و قدرت  و فهم و شعور عنایت فرمود تا بتوانیم خوب را از بد تشخیص دهیم.و در صراط مستقیم حرکت کنیم.سپاس معبودی را که آمرزنده و مهربان است.ستایش پروردگار عزیز را که بر ما منت نهاد و رهبری بزرگ و امامی بت شکن وآزاد مردی از خاندان پیامبر و از فرزندان پاک فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) به ما عطا فرمود و ما را از پرتگاه سقوط در فساد به قله های رفیع پیروزی بر دشمن درون و برون هدایت کرد.

شکر خدای را که به این بنده ضعیف و حقیر خود قدرت نوشتن عنایت کرد و ما را در نهضت بی پایان خودش غوطه ور کرد و از ظلمات و گمراهی ها به سوی نور هدایت کرد خدایا تو را شکر می گوییم که ما را در این مملکت و در این سرزمین قرار دادی و نعمت انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب را به ما عنایت فرمودی.

ای مردم نمی دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم و چه بنویسم و این قلم از بزرگی شکوه شما خجالت می کشد که بر روی کاغذ حرکت کند.چون شما به حق شیعیان امیر المومنین هستید و پیروان حسین ابن علی(علیه السلام) و شما امتی هستید که استکبار جهانی از شکوه و ایثار مقاومت شما به تنگ آمده. ای مردم مواظب باشید در خط اسلام عزیز حرکت کنید و مواظب باشید که شیاطین در کمین اند و اسلام در خطر همان طور که تا کنون با مال و جان خود در راه خدا بوده اید از این به بعد هم در  راه اسلام عزیز گام بردارید و به خدا بردارید و به خدا اتکا داشته باشید که او شما را یاری می کندانقلاب ما نیاز به خون دارد اگر من و دیگر برادران خون خود را در راه انقلاب هدیه ندهیم پس چه کسی از انقلاب مان پاسداری می کند مادر عزیزم این را به شما و به تمام خواهران و برادران می گویم که به فکر خواستن از انقلاب نباشید ببینید انقلاب از شما چه می خواهد این انقلاب ما هنوز نیاز به خون دارد خون های پاکی باید به پای این درخت استوار ریخته شود تا استوار بماند.

قدری به دنیا و آنچه در دنیاست فکر کنید همه چیز دنیا ناپایدار است و زود گذر.دنیا خیلی بی وفاست و به هیچ کسی وفا نمی کند. همه ما دیر یا زود باید بار سفر را ببندیم و از این دنیا به سوی وعده گاه حقیقی سفر کنیم پس چه بهتر که با شهادت و یا مرگی که آرزوی دیرینه ی ما بوده است به سوی دوست برویم.و شما برادران عزیزم شما امید های آینده انقلاب و اسلام عزیز هستید مبادا خدای ناکرده کج بروید مبادا گناه بکنید که خداوند از شما رتضی نخواهد بود درستان را خوب بخوانید و سنگر مدرسه ها را رها نکنید و همیشه و در همه حال به یاد خدا باشید و به او اتکا بکنید و صبر و استقامت را پیشه خود سازید



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/28:: 4:30 عصر     |     () نظر

حسن اقا دهقانی پدرشهیدغلامعباس دهقانی وردنجانی دارفانی راوداع،وهمنشین فرزندش شد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان این پدرشهید براثرکهولت سن دارفانی را وداع گفت واسمانی شد.

آیین تشییع وخاکسپاری این مرحوم باحضور مردم وردنجان برگزار ودرقطعه ایثارگران به خاک سپرده شد.

قسمتی ازوصیت نامه شهید دهقانی:

به خدا قسم از آن موقعی که خود را شناختم و پای در بسیج نهادم جان خود را برکف نهادم تا نثار این انقلاب نوپای اسلام کنم و به وظیفه ی خود عمل کرده باشم هر چند که خون من قابلیت این انقلاب را نداشت ولی من جانم را نثار این اهداف انقلابی کرده ام تا به ستمکران جهان بفهمانم که این انقلاب اسلامی با اتکاء بر خداوند تبارک و تعالیذ بر روی پای خود بایستد و خواهد ایستاد.اگر متجاوزی پای خود را از گلیم خود درازتر کند پوزه ی آن را بر زمین خواهد مالید.

 

پس بنگرید که برای چه بدنیا آمده اید آیا فقط برای این آمدید که بخورید و بیاشامید و بخوابید و شهوترانی کنید نه اینطور نیست بلکه خداوند بزرگ شما را برای هدفی آفریده پس ای انسان به خود آی و این دنیا ی فانی را برای رضایت خدا ترک گوئی نمازهای واجب و نمازهای مستحبی را به جای آورید و قرآن بخوانید صدقه دهید و از مال خود در راه خدا انمفاق کنید به بینوایان و یتیمان کمک کنید و همین طور امری که به مسلمانان واجب است امر جهاد با دشمنان خداست و من اگر چه در میان شما نیستم ولی روحم زنده است چون تمام شهداء روحشان زنده است و من به شما توصیه می کنم که به فرمان امام امت لبیک گوئید.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/20:: 12:12 صبح     |     () نظر

با رضایت خانواده واولیای جوان وردنجانی اعضای وی جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا می شود.

به گزازش خبرنگارزنگ خبروردنجان:مرحوم حجت الله اسماعیلی وردنجانی که روز گذشته دچارحادثه دلخراش تصادف شده بود وبنابر گزارش بیمارستان دچارمرگ مغزی شده بود با رضایت اولیا وخانواده مرحوم اعضای بدنش جدا وجهت پیوند به بیماران نیازمند درکشورارسال می گردد.

پایگاه خبری زنگ خبروردنجان ضمن غفران الهی برای این مرحوم وصبربرای بازماندگان ازخانواده مرحوم اسماعیلی به خاطراین ایثاروازخود گذشتگی تقدیر،واین حرکت را برگ زرینی برافتخارات مردم متدین شهر وردنجان می داند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/16:: 6:29 عصر     |     () نظر

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، گفت: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است.

حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی وردنجانی درگفت وگو با خبرنگارفارس در شهرکرد ضمن تشریح اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که در طول سال نصیب انسان‌های مؤمن می‌شود و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، شب‌های قدر است.

وی با اشاره به آیه «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، عنوان کرد: فضیلت شب قدر از هزار شب بالاتر است و همچنین در این شب انسان می‌تواند با دعا و مناجات با خداوند سبحان، در تعیین مقدرات یک‌سال خود دخیل باشد.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: انسان در این شب‌های قدر با نیت پاک خدای سبحان را صدا بزند و در لحظه‌های قرآن به سر خواسته‌های شرعی خود را از خداوند متعال طلب کند و همچنین به خاطر توفیق شرکت در مجالس شب‌های قدر سجده شکر به‌جا آورد.

کاظمی با بیان اعمال مستحب شب‌های قدر، افزود: غسل کردن، خواندن نمازهای که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر از جمله اعمالی است که در این شب‌ها به انجام آن سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، خاطرنشان کرد: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است، شخصیتی که در خانه خدا به‌دنیا آمد و همچنین در خانه خدا ضربت به فرق مبارکش اصابت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی توجه به فقرا در این شب‌ها و ایام ماه مبارک رمضان را یکی از بهترینتوشه‌ها برای آخرت عنوان کرد و افزود: مبادا ما سیر و در آسایش زندگی کنیم ولی در نزدیکی ما افرادی گرسنه و دردمند باشند.

کاظمی ادامه داد: در شب‌های قدر با خدای عزیز عهد ببندیم که توفیق اعمال صالح به ما عنایت کند و همچنین در این شب‌ها به یاد گذشتگان، شهدا و کسانی که بر گردن ما حق دارند باشیم تا هنگامی که ما نیز از این دنیای فانی وداع کردیم آن‌ها نیز به یاد ما باشند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در این شب‌ها از خداوند طلب رحمت و مغفرت کنیم، افزود: از جمله مهم‌ترین دعاها در شب‌های قدر فرج امام زمان(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، عاقبت به خیری مردم به خصوص جوانان، شفای بیماران، نابودی کفر و ظالمان است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/14:: 7:6 عصر     |     () نظر

برداشت گل محمدی در سطح بیش از 45 هکتار از زمینهای بایر شهر وردنجان آغاز شد

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:ذبیح الله غریب پیش بینی کرد: از هر هکتار، به طور متوسط سه تن گل محمدی برداشت شود.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا، مکان مناسبی برای توسعه کشت گل محمدی و گیاهان دارویی است گفت: گل‌های محمدی تولید شده در این استان از لحاظ عصاره و اسانس از با کیفیت‌ترین گل محمدی کشور است.
وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، گونه‌های در نظر گرفته شده گل محمدی برای کشت در این استان، از نوع مقاوم به خشکسالی است.

دانلود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/6:: 5:1 عصر     |     () نظر