سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملایم باش ؛ زیرا هرکه ملایم باشد، همواره ازدوستی کسانش برخوردار می شود . [امام علی علیه السلام]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

یامقلب القلوب والابصار یامدبرالیل والنهاریا محول الحول والحوال حول حالنا الی احسن الحال

به نام افریینده زیبایی

باردیگر نوروز با تمام زیبایی هایش فرامی رسد باردیگر ایام سرخوشی وسرسبزی می ایدوباردیگر طبیعت رخ می نمایاند وجلوه ای ازافرینش وجلال الهی اشکار میشود.

اینجانب برخود وظیفه می دانم حلول سال نو وبهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی وتجدد حیات طبیعت می باشد را به تمامی هموطنان علی الخصوص شهروندان شهروردنجان بویژه خانواده های معظم شهداجانبازان ایثارگران و پرسنل زحمت کش شهرداری وردنجان تبریک وتهنیت عرض نموده وسالی سرشار ازبرکت ومعنویت را ازدرگاه خداوند متعال برای شما وخانواده محترمتان مسئلت می نمایم.

سالی که گذشت باخوبی وبدی هاهرانچه که بود برگی دیگراز دفترروزگار ورق خورد برگ دیگری ازدرخت زمان برزمین افتاد لذا بدینوسیله ضمن تبریک مجدد فرارسیدن سال نوامید است درسال جدید نیز راه پرافتخار خدمتگذاری به مردم شریف وقدرشناش وشهید پرورشهروردنجان رابا اتکال با الطاف بیکران الهی تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج)ورهبری حکیمانه مقام معظم رهبری  وبا معاضدت وهمکاری همه پرسنل شهرداری وشورای محترم شهر وهمدلی ومشارکت همه دلسوزان سپری نماییم.

عبدالرضا نصیریان شهردارشهروردنجان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/12/29:: 7:30 صبح     |     () نظر

 ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه با برکت رجب المرجب ومیلاد سراسرنور پنجمین مهرتابناک سپهر امامت وولایت حضرت امام محمد باقر(ع) وهمچنین تبریک فرارسیدن سال نو وعید باستانی محضرهمه مسلمین عالم ،مختصری ازاداب ورسوم هشهریان عزیزم  دررابطه با عید نوروزرا بیان می کنم.

مردم بافرهنگ کشورعزیزمان ایران به ویژه همشهریان بزرگوار اگربخواهم درچند جمله کوتاه اداب ورسوم مردم وردنجان درایام نوروزرابیان کنم باید گفت که اداب ورسوم دراین موضوع به دوقسمت تقسیم می شودقسمت اول که مانند سایرمردم صورت می گرفت ومشترک بود مانند کاشت سبزه، چیدن سفره هفت سین، دیدوبازدیدو...می باشد.

اما یک سری رسم ویژه ای داشتند که شاید اختصاصی تربودمانند اینکه درشب عیدجوانان شال اندازی می کردند به این صورت که یک دستمالی را به یک بند بلندبسته وازروی پشت بام یاازطریق مسیردودکش بخاری های قدیمی ویا ازجلوایوان خانه به پایین می انداختندوبا تکرار تخم تخم تخم صاحب خانه را متوجه شال اندازی خود می نمودندصاحب خانه هم درصورتی که که تخم مرغ رنگ کرده داشت داخل شال بسته ویا اجناس دیگروآنهایی که وضع مالی بهتری داشتند پول می گذاشتند ومیگفتند مبارک است برو وهرکس شالش راانداخته بود شالش را می کشید ومیرفت به این رسم پرشالی می گفتند.

مردم شهروردنجان به پا اوردن نفراول اعتقاد بسیاری داشتند واگرنفراول که برای گرفتن عیدی می امدتاسال بعدی برای این خانواده خیروخوبی می رسید می گفتندفلانی خوش قدم است وسال بعد درشب عید ازهمان نفر می خواستند که بازاولین نفری باشد که به منزلشان برودوبه اصطلاح پا بیاوردوبه این فرد عیدی ویژه ای  میدادندواین فرد به خوش قدمی مشهورمی شد و اکثرا خانواده سادات وکودکان ونوجوانان مشمول این عیدی می شدند

پلوشب عید عید هم بسیار مهروف بود دلیل این امر این بود که به دلیل کمبود  ونامناسب بودن وضعیت اقتصادی بسیاری ازمردم درتامین مایحتاج همه تلاش می کردندکه هرطورهست شب عیدرا مقداری برنج تهیه کردو وپلو بپزند که به پلو عید معروف می شد.این چکیده بسیارخلاصه ازاداب وروم مردم بافرهنگ وتمدن وردنجان بود که با توجه به محدودیت ها بیان شد.

امیدوارم سال1397برای مردم فهیم وارزشمند ایران به ویژه همشهریان گرامی سالی سرشاراز موفقیت وتندرستی وسلامتی باشد وهمچنین سال پرازنعمت وازبین رفتن بیکاری ورحمت پروردگارباشد.

پیشاپیش سال نو برهمه مبارک

مسلم مولوی وردنجانی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/12/25:: 10:11 صبح     |     () نظر

همزمان با 22اسفند وروزشهدا ویژه برنامه هایی درسح شهرستان بن برگزارمی گردد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:اسماعیل اسماعیلی وردنجانی مدیربنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان بن اهم برنامه های هفته شهدا رااعلام کردکه بهشرح زیرمی باشند:

1-دیداروتجلیل ازخانواده های شهداخصوصا خانواده شهدایی که تاریخ شهادت شهدای انها مصادف با22اسفند روزبرگذاشت شهدا می باشد.

2-کاشت درخت به یاد شهدای شهرستان

3-تعویض ونصب بنر شهدای سطح شهرستان

4-برگزاری مراسم سالگرد شهدای روستای بارده

5-برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا وروززن بامشارکت سپاه ناحیه شهرستان

6-برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) وروززن درحسینیه شهید نادری شهربن وحسینیه شهیدان اسماعیلی نژادواسماعیلی شهروردنجان

7-افتتاح ساختمان بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان بن

8-رونمایی ازبنر گلزار شهدای اماده کلنگ زنی دربخش شیدا همزمان با افتتاح اداره بنیاد شهیدشهرستان

9-تعویض پرچم فرسوده های گلزارشهدا

10-گلباران یکی ازگلزارهای شهدا شهرستان بن به صورت نمادین

11-دیدار ازبیماران شاهد وایثارگر بستری دربیمارستان های مرکزاستان

12-مسابقه نامه ای به یک شهید درسطح مدارس واهدای جوایزبه22نفر

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/12/14:: 6:19 صبح     |     () نظر

سید آقاجواد موسوی پدر محترم سردار شهید سید عبدالهادی و شهید سید مسلم موسوی دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:سید آقاجواد موسوی پدر محترم سردار شهید سید عبدالهادی و شهید سید مسلم موسوی متولد 11 شهریورماه 1311 بعلت کهولت سن دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.
پیکر این پدر مومن و انقلابی با حضور اقشار مختلف مردم، جامعه معزز ایثارگری، مسئولین، رئیس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشیع و در قطعه صالحین گلزار مطهر شهدای شهر وردنجان به خاک سپرده شد
 مراسم سومین روز درگذشت این پدر صبور و فداکار  روز جمعه 4 اسفندماه از ساعت 8 تا 11 صبح در مسجد جامع وردنجان برگزار شد.مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان در پی ارتحال این پدر مومن و فداکار پیام تسلیتی ارسال کرد.
 گفتنی است، سردار شهید سید عبدالهادی موسوی متولد سال 1341 به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در 23 اسفند 66 با سمت فرمانده پادگان امام حسن(ع) و مسئول واحد تخریب در شاخ شمیران به شهادت رسید.
وشهید سید مسلم موسوی متولد سال 1342 از سوی بسیج در جبهه حضور و در 26 اسفند 1363 در شرق رود دجله بر اثر اصابت ترکش به شهادت و پیکرش در سال 1379 پس از تفحص به زادگاهش برگشت.

دانلود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/12/4:: 9:49 عصر     |     () نظر