سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه باگفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها
طرح مدام و طرح یک روز برای فردا در دبیرستان دخترانه ابرار و خدیجه شهروردنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان: دانش آموزان دبیرستان دخترانه ابرار و حضرت خدیجه شهر وردنجان در قالب طرح های مدام و یک روز برای فردا ، به مدت یک روز اداره امور آموزشگاه را در دست گرفتند .

در این طرح  دانش آموزان  در پست های مدیر ، معاون آموزشی، معاون پرورشی ، مشاور  و دبیر به ایفای نقش پرداختند  و جهت ایفای نقش های اصلی  و اداره امور جامعه در آینده تمرین کردند



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/31:: 10:52 صبح     |     () نظر

 

ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، مبارک باد.

به مناسبت میلاد  با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر جشن با شکوهی درشهروردنجان برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:مراسم جشن باشکوه میلاد حضرت علی(ع)چهارشنبه95/2/1بعد ازنمازمغرب وعشا درمسجد چهارده معصوم(ع) شهروردنجان برگزار می شود.

سخنران:حجت الاسلام شیخ کبیرجعفری

مداح:کربلایی تقی قادری

گزارش تصویری این مراسم:

خبرنگارافتخاری زنگ خبروردنجان :محمد کاظمی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/31:: 10:38 صبح     |     () نظر

اولین  جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بن در سال جدید با حضور کمال اکبریان ، فرهاد ظفریان ، درخشان ،محسن اسماعیلی وردنجانی  و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن کنفرانس  برگزار شد

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:در این نشست موضوعاتی از جمله برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری امتحانات نوبت دوم طرح موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم  ، برنامه ریزی جهت برگزاری همایش مجمع خیرین در اردیبهشت ماه و تبیین برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

در ادامه فرماندار با اشاره به این که جلسه شورای آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین جلسات شهرستانی است، چراکه آموزش و پرورش پایه و اساس همه امور در جامعه است و باید به این جلسات اهمیت خاصی داد شود ، افزود : تمام اعضا در جلسات حضور فعال وموثر داشته باشند .  اکبریان گفت : در صدد هستیم زمینه ایجاد رشته های تحصیلی جدید را در شهرستان فراهم کنیم . وی همچنین برگزاری مراسم تجلیل از مقام معلم به صورت یک برنامه هماهنگ با حضور مسئولان شهرستان را خواستار شد .

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/30:: 3:5 عصر     |     () نظر

ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردمى است که آوازه غیرت و هم بستگى شان، دروازه هاى پولادین جهان را درنوردیده است


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/29:: 10:34 صبح     |     () نظر

نام :سید سعید

نام خانوادگی:مرتضوی

نام پدر:سید عنایت الله

تاریخ تولد:1350/01/05

تاریخ شهادت:1364/11/26

منطقه شهادت:فاو

نام عملیات:والفجر8

متن وصیت:

می دانید چرا به جبهه آمدم1-چون می خواستم از دینم دفاع کنم2-چون می خواستم از قرآن دفاع کنم.3-چون مقلد امام هستم نمی دانم که همه از مرگ فرار می کنند می دانم که خورشید عمر روزی غروب می کندو چه بهتر که مرگ انسان در راه خداو فرآن باشد و شهید شویم.

و ای ملت شهید پرور شماتاکنون خوب امتحان داده ایدنکند روزی پارا به عقب بکشیدکه قهر خداوند بر شما نازل شودهمیشه گوش به فرمان امام باشید و از او پیروی کنید.

در پایان بار دیگردرود بی کران خود را نثار شما خانواده ی محترم می نمایم و از آنها می خواهم که هیچ گاه خدای باری تعالی را از یاد نبرند نماز را همیشه بپا دارند و دعا گوی امام باشند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/28:: 8:8 عصر     |     () نظر

رعایت تقوای الهی درزندگی واجب وضروری است.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:حجت الاسلام شاهسون امام جمعه شهروردنجان درخطبه های این هفته نمازجمعه :مردم رابه اهمیت به خانواده ومحبت کردن به یکدیگرتوصیه کرد.وازمردم خواست ازریختن ابروی یکدیگرجلوگیری وخودداری نمایند.

امام جمعه شهروردنجان ضمن تقدیرفراوان ازمدافعان حرم آنهارامایه  افتخاروسربلندی دانست و ازتمامی مردم شهروردنجان به خاطراستقبال با شکوه ازمدافعان حرم تشکرفراوان کرد.

وی همچنین ولادت حضرت علی (ع)را تبریک گفت وهمه مردم را به شرکت درمراسم معنوی اعتکاف دعوت کرد.

ایشان ازشرکت کنندگان درنمازجمعه خواست درجشن باشکوه میلاد حضرت علی(ع)که درروزچهارشنبه بعدازنمازمغرب وعشاءدرمسجدچهارده معصوم(ع) شهروردنجان برگزار می شود شرکت نمایند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/27:: 3:11 عصر     |     () نظر
همزمان با ششمین روز از ماه پربرکت رجب بارش باران بهاری موجب خوشحالی مردم شهروردنجان شد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:بارش شدید باران که از صبح امروزدرشهروردنجان آغاز شده است باعث خوشحالی مردم وخصوصا کشاورزان وردنجانی شده است.

بارش باران، این نعمت الهی کشاورزان را به سالی پرمحصول امیدوار کرده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/26:: 1:54 عصر     |     () نظر

 

«لیله الرغائب» شبی است که در آن عطاء و بخشش خدا بسیار است و بندگان خداوند با رو آوردن به بارگاه خدا و خشوع در برابر بزرگی خدا، شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بی کرانه خدا می‌شوند.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:لیلة الرغائب ؛شب آرزوها ،شبی که هزاران ملائک بر زمین فرود می آیند تا تو هرآنچه می خواهی آرزو کنی و خداوند بی صبرانه منتظر شنیدن است تا اجابت کند آنچه تو می خواهی!
لیلة الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است و در وصفش فضیلت های بسیاری را برشماردند.گویند در این شب درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده شده است و عرشیان همه آماده اند تا در بزم دعا و نیایش زمینیان حضور یابند.
از ایشان همچنین نقل شده است که چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد.

لیله الرغائب شب آرزوها شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است.
در آن شب هر دعایی ستاره ای خواه
د شد و در پهنه­ی آسمان خواهد نشست.
بیا ستاره های هم را نظاره کنیم و بر هر کدام آمین بگوئیم

موسوی خبرنگارافتخاری زنگ خبروردنجان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/26:: 7:55 صبح     |     () نظر

شنگ یکی از گیاهان پر فایده در فصل بهار است که در اغلب در زمین های شهروردنجان می‌روید و مردم از این گیاه در طبخ آش‌های محلی خود استفاده کرده و محبوبیت فراوانی در میان مردم به ویژه در فصل بهار دارد

به گزارش خبرنگار زنگ خبر وردنجان:ساکنان شهر وردنجان هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار با ورود در دامان طبیعت به چیدن گیاهان دارویی و خوراکی مخصوص فصل بهار می‌پردارند.یکی از گیاهان پر طرفدار این فصل شنگ است. از این گیاه به عنوان سبزی در انواع آش و سوپ استفاده می‌کنند و به همراه دوغ ترش و سبزیجات خشک شده کوهی طبخ می‌شود.معمولا زنان مقدار زیادی از این گیاه را می‌چینند و بخش از آن را پخته و به شکل بسته بندی در فریز نگهداری می‌کنند تا بتوانند در طول زمستان نیز با شنگ آش بپزند.برخی نیز این گیاه را خشک کرده و در ماست همراه با اسفناج، کرفس و دیگر گیاهان بومی برای پذیرایی از مهمانان خود در طول سال استفاده می‌کنند.

ریشه شنگ برای جلوگیری از اسهال مفیدمی باشد. پاشیدن برگ و گل خشک شده این گیاه بر روی زخم‌های چرکی و متعفن سودمند است و ضماد آن را برای التیام عصب قطع شده مفید دانسته‌اند

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/25:: 9:4 صبح     |     () نظر

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 95/1/24:: 5:3 صبح     |     () نظر
   1   2   3      >