سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر پلیدیى که در پارگین بود گذشت و فرمود : ] این چیزى است که بخیلان در آن بخل مى‏ورزیدند . [ و در روایت دیگرى است که فرمود : ] این چیزى است که دیروز بر سر آن همچشمى مى‏کردید . [نهج البلاغه]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال وبختیاری گفت: این اداره کل سه میلیارد ریال از اشخاص حقوقی بابت اجاره بهای موقوفات طلب دارد.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:حجت الاسلام مرتضی عزیزی  افزود: بخش عمده اجاره های معوق اوقاف استان از آموزش وپرورش، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مخابرات است.
وی پرداخت نشدن اجاره موقوفات را از موانع مهم اجرای نیت واقفان دانست و اظهار داشت: بخش عمده معوقه اجاره موقوفات مربوط به شهرستان های شهرکرد و بروجن است.
وی، بدون اعلام آمار تعداد پرونده های موقوفه خواری در استان گفت: هم اکنون چهار پرونده مهم موقوفه خواری اشخاص حقیقی در دادگستری استان در دست بررسی است.

حجت الاسلام عزیزی در زمینه پرونده موقوفه شهر وردنجان گفت: موقوفه وردنجان یک موقوفه خاص است و اداره کل اوقاف وامور خیریه استان دراین زمینه ورود پیدا نمی کند.
وی تصریح کرد: مدیریت موقوفاتی که متولی ندارند با اوقاف وامور خیریه است و در موقوفاتی که دارای متولی است اگر تعرض و تخلفی از سوی متولی انجام شود ، اوقاف و امور خیریه حق شکایت از متولی را دارد.
گفتنی است ، هم اکنون یکهزارو 600 موقوفه دراستان چهارمحال وبختیاری ثبت شده است که از این تعداد 300 موقوفه منفعتی ومابقی مسجد، حسینیه و دارالقرآن است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 94/12/28:: 7:11 صبح     |     () نظر