سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حق برایتان می گویم : بنده نمی تواند خدمتگزاردو پروردگار باشد و هرچه بکوشد، باز یکی را بر دیگری ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستی و دنیا دوستی، برای شما جمع نخواهد شد . [عیسی علیه السلام]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

در هفته ای که مزین شده به نام جانبازان وشهیدان یادی کنیم از یکی از این عزیزان که سالها درد ورنج اثرات شیمیایی را تحمل کرد وبه خیل همرزمانش وبرادر شهیدش شتافت.

 

حاج امان الله ترکی

 

شهید حاج امان الله ترکی فرزند حاج خداداد در سوم خرداد ماه سال1331در شهر وردنجان واقع در بخش بن واستان چهار محال وبختیاری در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

 

 در سال62در عملیات خیبر در گردان توحید مسئولیت تیر بار چی را بر عهده داشت ودلاورانه به نبرد حق علیه باطل پرداخت ودر جزیره ی مجنون شیمیایی شد. برادرش  شهیدش علی ترکی در سال 66که یکی از سنگر سازان بی سنگر در مریوان بود شربت شهادت را نوشید .

شهید حاج امان الله ترکی با وجود مجروحیت ،بیشتر در تکایا و مساجد که روضه خوانی و نوحه سرایی بود حاضر می شود وبه عزاداری می پرداخت .روح و فکرش در تمام دوران زندگی مسجد ونماز جماعت وایمان به خدا واهل بیت (ع) بود وهر سال در مجلس سوگواری سید الشهداء در حسینیه ی موسی بن جعفر وهیئت باب الحوائج حضرت علی اصغر امام حسین(ع) کوشا بود واز اعضای هیئت امنا نیز بودند و فعالیت چشمگیری در ساخت وساز حسینیه داشت.

از ماه رمضان سال 92رنج ایشان از بیماری ریه وعوارض شیمیایی دو چندان شدو سرانجام در غروب سه شنبه  نوزدهم فروردین ماه سال93دعوت حق را لبیک گفت وبه ارزوی دیرینه اش رسید وبه جمع همرزمان شهیدش شتافت واسمانی شد.

روحش شاد ویادش گرامی

برای آشنایی بیشتر با این شهید بزرگواربه آدرس زیر به نام سرزمین شهیدان وجانبازان مراجعه فرمایید:

http://vardanjannew.blogfa.com


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 93/12/26:: 12:9 صبح     |     () نظر