سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا برادری که مادرت او را نزاده است . [امام علی علیه السلام]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: جهت نظم‌بخشی و نظارت بهتر، امسال موکب‌ها در اربعین امام حسین (ع) شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرنگارزنگ خبروردنجان:جعفر موسوی وردنجانی امروز در نشست با مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات سطح استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته توانسته‌ایم نذورات بسیار خوبی از مردم سطح استان جمع‌آوری کنیم، اظهار کرد: یک دسته از نذورات اهدایی مردم عمومی است که به صورت تجمیع شده به حساب مرکزی ستاد عتبات عالیات کشور واریز و در حرم‌های مطهر هزینه می‌شود یک سری از نذورات نیز خاص هستند که بر اساس نیت و خواست اهداکننده در همان مکان درخواستی هزینه خواهد شد و نوع دیگر نذورات غیر نقدی شامل طلاجات، محصولات کشاورزی،باغی و... هستند که تبدیل به پول نقد شده و در حرم‌های ائمه‌اطهار(ع)هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 92 متر قالی توسط بانوان استان بافته شد و به حرم‌های مطهر اهدا شد گفت: یکی از طرح‌های مهم اجرایی در استان راه‌اندازی کارگاه‌های قالی بافی به صورت مشارکت عمومی بانوان در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است که در این طرح هر نفر با زدن یک گره به قالی نیت کرده و ساعتی را در کارگاه مشغول بافتن قالی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 کارگاه قالی بافی در سطح استان فعال است گفت: راهاندازی کارگاه‌های قالی‌بافی در نقاط مختلفی همچون وردنجان در حال فعالیت هستند و برپایی کارگاه‌ها در اردل، امام قیس، فرخشهر، بارده، تومانک، شیخ‌شبان و... در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.

موسوی افزود: نشان ارادت ویژه کارمندان ادارات و سازمان‌ها، یک شهید یک صلوات ویژه خانواده ایثارگران و شهدا، شجره‌طیبه ویژه کشاورزان و باغداران، طرح‌های مختلفی ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان و‌... از مهم‌ترین طرح‌ و برنامه‌های سال جاری در جهت فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری نذورات مردمی در چهارمحال و بختیاری  است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از چهارمحال و بختیاری 110 نفر متخصص جوشکار، نانوا، آشپز، تأسیسات و... به عتبات عالیات اعزام شدند تصریح کرد: در روز اربعین سال گذشته 432 موکب‌دار حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) از استان در کربلا و نجف حضور داشتند.

موسوی گفت: برای نظم‌بخشی به موکب‌داران در سال جاری برای آن‌ها شناسنامه و پروانه صادر و سطح‌بندی خواهند شد.

وی  با اشاره به ابلاغیه ستاد عتبات عالیات کشور مبنی بر پیشنهاد اعزام خادم الحسین(ع) در اربعین سال جاری به کربلای معلی اظهار کرد: در این ابلاغیه اعزام  10 هزار نفر به کربلا و 5 هزار نفر به مرزهای استان پیشنهاد شده است که پس از بررسی در ستاد چهارمحال و بختیاری این سهمیه در بین شهرستان‌های این استان تقسیم خواهد شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 96/2/20:: 11:39 صبح     |     () نظر