سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدان کس که تو را سخن آموخت به تندى سخن مگوى و با کسى که گفتارت را نیکو گرداند راه بلاغتگویى مپوى . [نهج البلاغه]
زنگ خبر وردنجان
پیوندها

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، گفت: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است.

حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی وردنجانی درگفت وگو با خبرنگارفارس در شهرکرد ضمن تشریح اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که در طول سال نصیب انسان‌های مؤمن می‌شود و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، شب‌های قدر است.

وی با اشاره به آیه «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، عنوان کرد: فضیلت شب قدر از هزار شب بالاتر است و همچنین در این شب انسان می‌تواند با دعا و مناجات با خداوند سبحان، در تعیین مقدرات یک‌سال خود دخیل باشد.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: انسان در این شب‌های قدر با نیت پاک خدای سبحان را صدا بزند و در لحظه‌های قرآن به سر خواسته‌های شرعی خود را از خداوند متعال طلب کند و همچنین به خاطر توفیق شرکت در مجالس شب‌های قدر سجده شکر به‌جا آورد.

کاظمی با بیان اعمال مستحب شب‌های قدر، افزود: غسل کردن، خواندن نمازهای که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر از جمله اعمالی است که در این شب‌ها به انجام آن سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نام مولای متقیان حضرت علی(ع) مزین شده است، خاطرنشان کرد: این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) است، شخصیتی که در خانه خدا به‌دنیا آمد و همچنین در خانه خدا ضربت به فرق مبارکش اصابت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی توجه به فقرا در این شب‌ها و ایام ماه مبارک رمضان را یکی از بهترینتوشه‌ها برای آخرت عنوان کرد و افزود: مبادا ما سیر و در آسایش زندگی کنیم ولی در نزدیکی ما افرادی گرسنه و دردمند باشند.

کاظمی ادامه داد: در شب‌های قدر با خدای عزیز عهد ببندیم که توفیق اعمال صالح به ما عنایت کند و همچنین در این شب‌ها به یاد گذشتگان، شهدا و کسانی که بر گردن ما حق دارند باشیم تا هنگامی که ما نیز از این دنیای فانی وداع کردیم آن‌ها نیز به یاد ما باشند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در این شب‌ها از خداوند طلب رحمت و مغفرت کنیم، افزود: از جمله مهم‌ترین دعاها در شب‌های قدر فرج امام زمان(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، عاقبت به خیری مردم به خصوص جوانان، شفای بیماران، نابودی کفر و ظالمان است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زنگ خبر وردنجان 97/3/14:: 7:6 عصر     |     () نظر